8.1.14

Kırmızı Lahana Turşusu

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Kırmızı Lahana Turşusu

Mevsimi geldiğinde kırmızı lahana buzdolabımızın vazgeçilmez bir üyesi. 
Bol bol hazırlıyorum ve salatalarda çok kullanıyorum. 
Buzdolabında iyi dayanıyor.
Bugün sizinle bu çok basit tarifi paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:
2 kg kırmızı lahana*
100 gr tuz*
1 limonun suyu
Beyaz üzüm sirkesi

 * Eğer 2 kg lahana bana çok diyorsanız, 1 kg lahana ve 50 gr tuz ile hazırlayabilirsiniz.

Yapılışı:


  • Kırmızı lahanayı yıkayın, en üstteki yapraklarını atın, ince ince doğrayın.


  • Bol suyla yıkayıp süzün.


  • Limon suyu ve tuzu ekleyip birkaç dakika yumuşayana kadar ovduktan sonra 1 saat bu şekilde dinlendirin.

  • Bol suyla 2 - 3 kez yıkayıp süzün.
  • Elinizle suyunu iyice sıkarak kavanozlara sıkıca doldurun.
  • Üzerini kaplayacak kadar sirke ekleyip kavanozun ağzını kapatın ve buzdolabına alın.
  • 2 - 3 gün beklettikten sonra kullanabilirsiniz.

Kırmızı Lahana Turşusu


Afiyet olsun...


2 comments:

  1. Anonymous10/1/14 10:24

    yeni bloğunuz hayırlı olsun, kırmızı lahanayı bende çok seviyorum, hafta sonu tarifi uygulamayı düşünüyorum, teşekkürler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim dilekleriniz için.

      Gayet basit bir tarif. Benim de dolabımda var şu an. Bittikçe yapıyorum. Umarım memnun kalırsınız.

      Delete